Herczeg Zsuzsanna

2013.11.01 19:08

https://www.kozelben.hu/nyeremenyjatek/szavazas/

 

Stílus, minőség, egyediség, sokszínűség. Mindez egy helyen, a Harrerben. 
A Harrer Csokoládéműhely és Cukrászda Sopronban, lélegzetelállító környezetben, egyedülálló csokoládékóstolási programmal várja a minőségi csokoládé iránt elkötelezett csokirajongókat. Itt aztán kóstolgathatsz kedved szerint. 

Én is megtettem, s őrülten szerelmes lettem. Minden stimmelt. A nagy Ő-nél a kifinomultság érzékiséggel, ugyanakkor játékossággal és sokszínűséggel párosult. Vágyódásomat meg sem próbáltam titkolni szerelmem tárgya előtt, így neki nem csupán ezt, hanem a felé irányuló állandó kóstolgatásaimat is tűrnie kellett. Márpedig ki az, aki szereti ha kóstolgatják? Nos, Ő az. Bátran felkínálja magát, hiszen büszke lehet minden egyes porcikájára, alkotóelemére, belső tulajdonságára. 
Nem csoda hát, hogy már régóta terveztem ezt a találkozást. Az elmúlt hétvégén nyílt erre lehetőségem, amikor is ellátogathattam szülőházába, a nagy múltra visszatekintő és méltán híres Harrer Csokoládéműhelybe és Cukrászdába, Sopronba. Itt egyedülálló módon kerülhettem kapcsolatba vele, azaz a Harrer csokoládéval. Nem volt még hely az országban, ahol a csokoládékóstoltatás, mint program ilyen hatással lett volna rám. A citromfű ízű trüffelgolyó valódi különlegesség volt az üdvözlőitalként felszolgált pezsgőben, és kíváncsivá tette ízlelőbimbóimat a még rám váró ízélmények iránt. 

Csak nézel mint a moziban

A bemutatóterembe lépve megszámlálhatatlan mennyiségű és helyről származó kakaóbabtöret és különböző mértékben feldolgozott csokoládé várt. Csak néztem mint a moziban, és ezt nem csak átvitt értelemben kell érteni. Egy, a kakaóbab származásáról és feldolgozási módjairól szóló kisfilm levetítése révén mélyedhettem el ugyanis ebben a csodás csokis világban. A látványműhelyre hatalmas üvegfalon keresztül csodálkozhattam rá. Az elméleti „oktatást” követte a gyakorlat, az ízek felfedezése. Alkalmi csokiszakértőként a még szinte teljesen feldolgozatlan és kesernyés ízű kakaóbaboktól kezdve a különböző stádiumokban lévő csokoládékon keresztül a már kész és ízesített csokoládékig mindent próbáltam végigkóstolni. 

Van az a mennyiség

Megfogadtam, hogy mindenképpen leeszem a csokikóstolás egyébként teljesen elfogadható árát, bár legmerészebb álmaimban sem gondoltam, hogy lesz az a csokimennyiség, amit én ne tudnék majd elpusztítani. Pedig volt. A mennyiség és a bő kínálat feladta a leckét. A választékban olyan különlegességek szerepeltek, mint a válogatott alapanyagokból készülő tört és táblás csokoládék, a rózsás, a tonkababos, a boros, a chilis-narancsos és még számos egyedi és kiváló minőségű csokoládé. S ha ezek után még nem kaptam csokimérgezést, akkor ott voltak a csokiszökőkútban megmártózott gyümölcsök, és legvégül egy pohár különleges Harrer forrócsoki. A boldogsághormonok csak úgy tomboltak aznap bennem. 
Hát csoda, hogy szerelmes lettem? 
 

A szavazás lezárult46 szavazat
megosztom